Quoted by ADUC

I was quoted by the Italien website ADUC on the issue of cannabis legalisation in Luxembourg, which was recently announced by the new government. Click down below to read the full quote, or find it on their website.

Secondo Bill Wirtz, analista politico del gruppo Consumer Choice Centre, un gruppo per i diritti dei consumatori con sede in Lussemburgo, “Il Lussemburgo diventerà il primo paese dell’UE a legalizzare la cannabis, perché la Repubblica Ceca, il Portogallo o i Paesi Bassi tollerano o hanno solo depenalizzato. Questo invia un messaggio forte agli altri Paesi nell’UE. Il ghiaccio è rotto”.

Cosa significa questo per il resto della Unione europea? Si tratta di uno sviluppo molto strategico per diversi motivi. Innanzitutto, come osserva Wirtz, creerà un mercato legale e ricreativo che, a differenza della Svizzera, include il THC. Questo, senza dubbio, stimolerà gli svizzeri a introdurre il THC nelle proprie intenzioni di riforma. E ciò potrebbe spingere la Svizzera a muoversi ancora più velocemente in quanto non fa parte dell’UE.

About Bill Wirtz

My name is Bill, I'm from Luxembourg and I write about the virtues of a free society. I favour individual and economic freedom and I believe in the capabilities people can develop when they have to take their own responsibilities.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s